SWOT ANALYSIS OF SMES PRODUCTS PONDOK AL-FATIMAH BOJONEGORO

Authors

  • Dinda Zalsa Bella Universitas Negeri Surabaya Author
  • Arumilia Wulandari Universitas Negeri Surabaya Author
  • Lestria Ines Kurniati Universitas Negeri Surabaya Author
  • Sukma Perdana Prasetya Universitas Negeri Surabaya Author

DOI:

https://doi.org/10.20527/hdff7002

Keywords:

Development Strategy, SWOT Analysis, SMEs Products

Abstract

Al Fatimah Islamic Boarding School Bojonegoro has a business in the form of several SME products engaged in household hygiene products. This is based on the daily activities carried out by residents of Islamic boarding schools. However, in product development, many things could still be improved. This research aims to develop SMEs' Al-Fatimah Islamic boarding school products. This research method uses Qualitative SWOT Analysis. Data sources interviews and direct observation by looking at the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the products produced. This article contains the research results on internal and external factors. Internal results regarding business strengths and weaknesses are obtained, while external results are obtained from business opportunities and threats. In addition, the results of this study also contain a product development strategy for modern Islamic boarding school SMEs Al-Fatimah Bojonegoro in the form of product branding so that the business continues to run.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agustini, F., Amanah, D., & Harahap, D. A. (2021). Strategi Pengembangan Produk Kerupuk Opak Minang Yolanda. Jurdimas (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat) Royal, 4(3), 293–300. https://doi.org/10.33330/jurdimas.v4i3.1197

Ahmad Budi Sulistio. (2017). BRANDING SEBAGAI INTI DARI PROMOSI BISNIS Oleh Ahmad Budi Sulistio Branding adalah berbagai kegiatan yang bertujuan untuk membangun dan membesarkan identitas sebuah. Jurnal ProFilm 2020-Boim-Membangun Branding, 1–16.

Annisa, K. F., & Manajemen, P. S. (2022). Implementasi Analisis Swot Pada Perusahaan Umum Daerah. 8(4), 9–19.

Arda, M., Andriany, D., & Manurung, Y. H. (2020). Analisis SWOT dalam Menentukan Strategi Pengelolaan Sampah Rumah Tangga Kota Medan. Prosiding Konferensi Nasional Ekonomi Manajemen Dan Akuntansi (KNEMA) Journal Homepage, 1177, 1–12.

Garaika, G., & Feriyan, W. (2019). Promosi Dan Pengaruhnya Terhadap Terhadap Animo Calon Mahasiswa Baru Dalam Memilih Perguruan Tinggi Swasta. Jurnal AKTUAL, 16(1), 21. https://doi.org/10.47232/aktual.v16i1.3

Insya Musa, M. (2015). DAMPAK PENGARUH GLOBALISASI BAGI KEHIDUPAN BANGSA INDONESIA. Pendidikan Guru Sekolah Dasar (PGSD) JURNAL PESONA DASAR Universitas Syiah Kuala, 3(3), 1–14.

Istiatin, & Marwati, F. S. (n.d.). SOSIALISASI BERBAGAI PELUANG USAHA UMKM DAN EKONOMI KREATIF DI ERA NEW NORMAL DI DUSUN PINGGIR DESA TELUKAN SUKOHARJO. In Jurnal Budimas (Vol. 03, Issue 01).

Jumiati, -, Sudarwati, -, & Widayanti, R. (2017). Analisis Pengaruh Brand Image, Promosi, Harga, Dan Lokasi Terhadap Keputusan Konsumen Memilih Menginap Dihotel Sala View Solo. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis, 4(2), 196–208. https://doi.org/10.21107/jsmb.v4i2.6599

Munawarah, Keumala Hayati, Mas Intan Purba, & Wenny Anggeresia Ginting. (2020). Pemberdayaan Masyarakat Kelurahan Suka Maju Melalui Pelatihan Pembuatan Sabun Kebutuhan Rumah Tangga. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(3), 434–439. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v4i3.3910

Nailuvary, S., Ani, H. M., & Sukidin, S. (2020). Strategi Pengembangan Produk pada Handicraft Citra Mandiri di Desa tutul Kecamatan Balung Kabupaten Jember. JURNAL PENDIDIKAN EKONOMI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 14(1), 185. https://doi.org/10.19184/jpe.v14i1.11872

Reppi, L. V. Y., Moniharapon, S., & Loindong, S. (2021). Bauran Promosi Dan Kualitas Pelayanan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Grabfood (Study Pada Pengguna Jasa Grabfood Di Kota Manado Pada Masa Pandemi Covid-19). Jurnal EMBA, 9(3), 1482–1490.

Utami, S. Q., Suriadi, A., & Heldayani, E. (2019). IDENTIFIKASI KARAKTERISTIK PERMUKIMAN MELALUI SISTEM INFORMASI GEOGRAFIS DI KELURAHAN 1 ULU, KECAMATAN SEBERANG ULU 1, KOTA PALEMBANG. In Jurnal Geografi Gea (Vol. 19, Issue 1).

Wahjono, I. S. (2010). Manajemen Pemasaran Bank. 1, 129–130.

Widiastuti, I. (2020). ANALISIS MANAJEMEN SUMBER DAYA MANUSIA STRATEGIK PADA DINAS KEBERSIHAN KOTA BEKASI. In KOMITMEN: Jurnal Ilmiah Manajemen (Vol. 1, Issue 2).

Wijaya Kesuma Dewi, S., & Hernawan, Y. (2019). Pelatihan Pengembangan Strategi Pemasaran Kopi Palasari Melalui Pembuatan Video Kreatif di Kampung Wisata Edukasi Kopi Palasari Bandung. JURNAL ABDIMAS BSI Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 105–116.Annisa, K. F., & Manajemen, P. S. (2022). Implementasi Analisis Swot Pada Perusahaan Umum Daerah. 8(4), 9–19.

Downloads

Published

2024-05-03

How to Cite

SWOT ANALYSIS OF SMES PRODUCTS PONDOK AL-FATIMAH BOJONEGORO (D. Z. Bella, A. Wulandari, L. I. Kurniati, & S. P. Prasetya , Trans.). (2024). International Conference On Social Science Education Proceeding, 1, 44-56. https://doi.org/10.20527/hdff7002

Similar Articles

1-10 of 31

You may also start an advanced similarity search for this article.